7 sposobów, dzięki którym zbudujesz pozytywny wizerunek marki w blogosferze

00:45 0 Comments


Podstawowym celem bloga firmowego jest pozyskanie dużego ruchu na stronie. Im większy - tym lepiej. Najlepiej jeśli przyprowadzi klientów. Pieniądze. Zysk. Być może przełoży się na rozpoznawalność marki.

Żeby jednak osiągnąć swój cel - trzeba poświęcić wiele pracy i cierpliwości. Nie każdy ma czas, ochotę czy umiejętności. Nie każdemu się chce. Sposobów jest wiele, a ja w tym wpisie skoncentruję się na blogosferze. Bo z której strony by nie spojrzeć – blogosfera może zapewnić sukces. To pewne. Dlatego też, każdy szanujący się właściciel (tudzież inny specjalista) firmy / korpo powinien spojrzeć na ten temat perspektywicznie.

Dlaczego współpraca między firmą, a blogerem jest wartościowa?

Głównie dlatego, że niszowy bloger (coraz częściej) ma taki zasięg o którym równie niszowa firma może jedynie pomarzyć. Współpraca z blogerem (niszowym) to świetny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Jeśli zaś odpowiednio dopasujemy produkt/usługę do tematyki bloga – efekt może przerosnąć nawet najśmielsze oczekiwania...


#1 Dobra zachęta (marchewka)

Platformy pośredniczące między firmami, a blogerami pomagają dotrzeć w ciekawe miejsca. To tutaj możesz wyłowić wartościowych blogerów. Tu też możesz spotkać tych nastawionych jedynie na zarobek. Czasem warto zorganizować kampanię za pośrednictwem takiej platformy. Alternatywnie – wykorzystać zasoby do nawiązania ciekawych kontaktów.

#2 Pokaż swój produkt

Promocje cenowe zawsze kuszą, zwłaszcza tych największych fanatyków. Blogerzy chętnie testują i nie boją się wyrażać swoich subiektywnych myśli. Dlatego też, lepiej wręczyć 5 przemyślanych gadżetów blogerom niż rozdawać próbki wszędzie gdzie popadnie – szczególnie, gdy produkt nie jest tani. W zamian za upominek bloger chętnie się odwdzięczy – postami, zdjęciami, opiniami, komentarzami itd. Nie należy jednak wpadać w dziki obłęd i kontrolować każdej wypowiedzi o negatywnym wydźwięku, bo przychodzą takie dni, że włosy trzeba garściami z głowy wyrywać…

#3 Poproś o opinię

Są sytuacje, kiedy warto poprosić blogera o opinię na dany produkt. I to wcale nie będzie oznaczało, że się prosisz. Ot, pokaż, że cenisz zdanie autora i chętnie wysłuchasz co ma do powiedzenia. Przecież każdy lubi mieć wpływ na bieg wydarzeń.

#4 Promocja blogera

Im bardziej ambitny bloger tym większa pewność, że szuka nowych sposobów na zwiększenie liczby odbiorców. Jest pasjonatem i lubi współpracować z ludźmi. Poprzez drobne gesty promujące blogera – pomagasz mu zaistnieć. Nie jest to wybitnie skomplikowane, bo wystarczy udostępnić czasem posta, lajknąć status albo retweetnąć wiadomość. Być może któryś twórca nadzwyczaj mocno Ci się spodobał? Zaproś go do utworzenia wpisu na swojego bloga firmowego / korporacyjnego – Ty masz zwiększony ruch w kieszeni, a on dobry powód do pochwalenia się w gronie czytelników.

#5 Spotkania z blogerami

Są konferencje. Imprezy typowo dla blogerów organizowane. I są różne eventy social media. Na takich wydarzeniach można porozmawiać z prawdziwymi mistrzami marki albo poznać mniej / bardziej niszowych blogerów. Jeśli nie brak Ci pieniędzy – możesz na własną rękę zorganizować fajne przedsięwzięcie albo przyłączyć się do już istniejącego w roli patrona / sponsora.

#6 Własna sieć blogerów

Z dobrodziejstw internetu warto korzystać rozsądnie. Jeśli cyklicznie wprowadzasz na rynek nowe produkty – możesz się pokusić o stworzenie sieci blogerów gotowych do współpracy. Każda kolejna kampania przebiegnie szybciej i sprawniej jeśli będziesz już mieć swoją zaprzyjaźnioną sieć twórców internetowych.

#7 Podoba Ci się wpis albo link na blogu? Powiedz o tym.

Tak wielu blogerów zostało już perfidnie wykorzystanych przez firmy, że niektórzy bywają dziś dość sceptyczni i przewrażliwieni na tym punkcie. Jeśli kontaktujesz się z blogerem tylko wtedy, gdy coś od niego chcesz (linka, posta, reklamę etc.) to taka współpraca nie jest ani profesjonalna ani poważna. 

Warto informować o swoich produktach, ot, chociażby raz w miesiącu przy pomocy specjalnie przygotowanego newslettera. Niech to nie będzie ta sama „gazetka”, którą rozsyłasz do klientów. Pokaż blogerowi coś więcej. Ekskluzywne zdjęcia, których nigdzie indziej nie ma. News na temat wprowadzanego produktu. Zabawną historię… itd. Im bardziej ciekawie tym lepiej, bo takimi „perełkami” blogerzy lubią się dzielić ze znajomymi. A jeśli znajdziesz wspominkę o Twojej marce – podziękuj za pamięć. Za link czy cokolwiek innego … podziękuj koniecznie, bo zyskałeś to za darmo i bezinteresownie.


Leave a message