Narzędzia SEO, których prawdopodobnie nie używasz. A powinieneś!

22:22


Na rynku istnieje wiele narzędzi wspierających optymalizację stron internetowych. Niektóre z nich pozwalają pracować nad aspektami technicznymi, zaś inne nad contentem czy profilem linków. Poniżej, dość subiektywny spis narzędzi SEO, które warto znać i z których warto korzystać.


Keyword Hero
Jest to narzędzie, dzięki któremu można sprawnie przeanalizować słowa kluczowe w Google Analytics ukryte pod etykietą (other). Chociaż prawdziwą kopalnią wiedzy na ich temat jest AdWords, to całkiem niezłą alternatywą pokazującą głównie ruch organiczny jest właśnie Keyword Hero. Narzędzie łączy w sobie dane o słowach kluczowych z danymi o sesji, przez co umożliwia dokładniejszą analizę, również na poziomie konkretnej frazy.

"Żabka" jest crawlerem, który pozwala sprawdzić zawartość strony internetowej pod kątem rozmaitych parametrów technicznych. Tam, gdzie serwisy gromadzą duże ilości podstron - Screaming Frog przychodzi z pomocą i zecydowanie usprawnia pracę on-site.


To wtyczka m.in. do Chrome, która pozwala analizować strony internetowe z poziomu przeglądarki. Umożliwia sprawdzenie podstawowych wskaźników SEO, jak na przykład zagęszczenie słów kluczowych, liczba stron w indeksie czy liczba backlinków. Analiza z wykorzystaniem SEOquake pozwala zidentyfikować najczęściej pojawiające się na stronie frazy 2-, 3- i 4- wyrazowe. Dzięki temu możemy dostrzec, jak bardzo zróżnicowany jest tekst, czy wykorzystane zostały synonimy oraz jakie w nim dominują frazy.


Szybki i sprawny przegląd strony (analiza) za pomocą kilku kliknięć. Performance. SEO. Mobile. Security.


Jest świetnym narzędziem do przygotowywania kompleksowych raportów SEO. Poza podstawowymi raportami (analiza widoczności, badanie słów kluczowych), narzędzie posiada też kilka mniej znanych, ale bardzo przydatnych funkcji.
Pierwsza z nich to Trendujące Słowa w raporcie Cechy słów. Ocenisz tam ogólną sezonowość tematyki witryny i wyszukasz frazy, których popularność w danym miesiącu jest większa. Dzięki tym informacjom możesz przygotować się do pozycjonowania określonego tematu, kategorii lub produktu z odpowiednim wyprzedzeniem.
Warto też zwrócić uwagę na narzędzia znajdujące się w Bazie słów kluczowych. Poza statystykami określonych fraz, można tam znaleźć dane przydatne na etapie planowania architektury informacji czy tworzenia planu contentowego. W Generatorze Pytań wyszukasz gotowe pomysły na artykuły, zaś w narzędziu Zależne Słowa znajdziesz synonimy i frazy powiązane. Pomoże Ci to zaplanować architekturę informacji, która podniesie topical authority Twojej strony.


Narzędzie monitorujące pozycje wybranych słów kluczowych w Google. W wersji darmowej istnieje możliwość sprawdzania do 20 fraz dziennie.


Pozwala przeprowadzić analizę profilu linków klienta i jego konkurencji. Pracując z tym narzędziem dotrzesz do szeregu linków z zoptymalizowanymi tekstami zakotwiczenia, które wspierają budowanie wysokich pozycji w Google.
Podobne funkcje mają również narzędzia Majestic czy Ahrefs. Są one jednak często blokowane przez webmasterów i specjalistów SEO, więc nie warto ograniczać się tylko do nich.
SpyGlass pomaga również ocenić ryzyko otrzymania kary w związku z pozyskanym linkiem i wspiera analizę jakościową profilu linków poprzez różne kryteria dywersyfikacji, takie jak linki do strony głównej vs. linki do podstron, graficzne vs. tekstowe, dofollow vs. nofollow.

Narzędzie pozwala analizować stan czynników on-page (np. liczba słów, rozmiar strony). W SurferSEO możesz wybrać określoną frazę i lokalizację, a narzędzie pobierze dane i przystępnie je zwizualizuje.
SurferSEO pozwala również zaobserwować, czy między szybkością ładowania strony, a osiąganymi pozycjami występuje korelacja. Jest to bardzo przydatne i perspektywiczne narzędzie w świecie SEO rządzonym nie przez uniwersalne wskaźniki, ale analizę konkretnych nisz, czy też konkretnych fraz.


Oto crawler, czyli narzędzie do zbierania informacji o WWW poprzez przechodzenie przez każdą stronę w strukturze. Dzięki temu, użytkownik gromadzi dane nie tylko o pojedynczych podstronach, ale o całym serwisie. Przewaga Sitebulb nad innymi tego typu narzędziami polega na tym, że większość clawlerów na rynku analizuje serwisy link po linku, co może skutkować pominięciem problemów istotnych z perspektywy SEO.
Narzędzie umożliwia również korzystanie z takich źródeł informacji jak mapa XML, Google Analytics i Google Search Console. Niewątpliwie dodatkowym atutem Sitebulb jest też prosty i przejrzysty interfejs.

Całkiem użyteczne i ciekawe narzędzie, które przeszukuje całą stronę internetową w poszukiwaniu m.in. broken links i zduplikowanych tekstów.


Jeszcze jedno narzędzie wspomagające przy analizie strony pod kątem treści, użyteczności. itd. Intuicyjny interfejs i przystępna forma prezentowania danych / wyników. Narzędzie godne bliższego poznania.

---

Lista - oczywiście - nie jest kompletna.
Dostępnych narzędzi mamy zdecydowanie więcej.
Masz coś ciekawego do zarekomendowania? Zostaw info w komentarzu.

Mimo tego, że na rynku cały czas pojawiają się nowe i ulepszone rozwiązania dla branży SEO, trzeba pamiętać, że nawet te najbardziej zaawansowane nie wykonają za nas całej pracy. Ważne jest, aby obserwować zmieniającą się branżę oraz szukać rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb. Czasem nawet najlepsze narzędzia mogą sugerować działania, które nie przyniosą zamierzonych rezultatów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Leave a message