Kolory i odcienie to pierwsze, a przy tym główne elementy, na które zwraca się uwagę. Często działają podświadomie i motywują do zakupów. 

Dobrze sprzedają się produkty w zdecydowanych i ostrych tonach. Niektóre połączenia barw są automatycznie odbierane jako informacje o promocjach czy wyprzedażach. Przy ich odpowiedniej ekspozycji istotną rolę pełni także technika zastosowania kontrastu. Firmy niejednokrotnie próbują przywłaszczyć sobie wybrane kombinacje kolorystyczne, gdyż psychologia koloru może mieć decydujące znaczenie przy zakupach...

Barwy, które się sprzedają, to te dobrze widoczne. Zawsze chętnie rozchodzą się produkty w kolorach czerwonych, żółtych, pomarańczowych, błękitnych, zdecydowane i ostre. Ważne jest też urządzenie lokalu w którym sprzedajemy - jeśli sklep urządzimy np. w otoczeniu kolorów szarych, ciemnych, to w takim otoczeniu dobrze będą wyglądały produkty kolorowe. Kolor to kontrast, ale i wrażenie wzrokowe, zatem im bardziej jest widoczny, tym lepiej.

Decydujący wpływ na zakup mają niejednokrotnie zmysły i emocje. Odpowiednio wyeksponowane produkty mogą zachęcić klientów, dlatego duże znaczenie pełni również oświetlenie, podobnie jak zastosowane barwy i połączenia kolorystyczne.

Nie ma sztywnych reguł, ale zazwyczaj obserwuję żółto-czarne albo żółto-czerwone promocje, a wyprzedaże biało-czerwone. I to kombinacje, które działają. 


Kolory działają przede wszystkim na podświadomość, dlatego bywają niejednokrotnie bagatelizowane przez firmy i przedsiębiorstwa. Niemniej jednak - mają one duże znaczenie w sprzedaży i we wpływie na reklamę. Warto docenić ich siłę, aby wyprzedzić konkurencję i zrobić krok do przodu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Leave a message